آموزش نصب و پیکربندی جیرا

jira
آنچه در این مطلب می خوانید

 جیرا گرفته شده از گوجیرا (گودزیلا به ژاپنی) می‌باشد که رقیبی برای رقیب متن باز خود یعنی “باگ زیلا” می باشد که اصلا از نظر توانایی و سطح کاری نمی‌توان این محصول را با جیرا مقایسه کرد، جیرا محصول شرکت اطلسیان می‌باشد که یکی از مجموعه محصولات موفق این شرکت در زمینه‌ی پیگیری مسائل و مدیریت پروژه به کار می‌رود.

مشتریان جیرا

  بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های معتبر دنیا در حال استفاده از جیرا هستند که از مهمترین آنها می‌توان به شرکت‌هایی همچون NASA, PayPal, Facebook, BMW, Audi, Coca-Cola, Nike, Skype, Honda و … اشاره کرد.

معماری جیرا

 جیرا یک نرم‌افزار Open Source نوشته شده به زبان جاوا می‌باشد که بر روی هر پلتفرمی نظیر لینوکس، ویندوز و … قابلیت نصب و اجرا دارد، شایان ذکر است که این نرم‌افزار دارای لایسنس بوده که به ازای 250 کاربر مبلغی بالغ بر 25000 دلار باید پرداخت گردد تا فقط بدنه‌ی اصلی نرم افزار خریداری گردد و پس از نصب برای هر پلاگینی ملزم به پرداخت هزینه‌های جداگانه می‌باشد.

آخرین نسخه‌ی ارائه شده تا تاریخ 5/97 برای این نرم‌افزار 7.11 می‌باشد.

 جیرا را می‌توان به انواع دیتابیس‌ها نظیر Oracle, MSSQL, PostgreSQL و … متصل کرد و برای اتصال به دیتابیس از جاوا کانکشن استفاده می‌کند، البته شایان ذکر است که این نرم‌افزار با نسخه‌های جدید دیتابیس Oracle سازگاری چندانی ندارد.

جیرا را می‌توان به دو نوع سرویس و غیر سرویس از نظر نوع کارکرد نصب نمود.

مدل‌های مختلف نرم‌افزار جیرا

جیرا را می‌توان در سه نوع زیر خریداری و نصب کرد:

   1 – جیرا Core

این نرم‌افزار فقط پروژه‌های business را پشتیبانی می‌کند که دارای Task و Sub-Task می‌باشد و برای کارهای پایه‌ای و دفترهای کوچک مناسب می‌باشد.

   2 – جیرا Software

این نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی از پروژه‌های Business، پروژه‌های از نوع Software را نیز پشتیبانی  می‌کند که برای تولید و پیگیری نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

   3 – جیرا Service Desk

این نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی از دو نوع بالا یعنی Core و Software قابلیت پشتیبانی امور پشتیبانی نرم‌افزار و امور مشتریان را دارا می‌باشد.

کارها در جیرا

 کلا کارها در Jira به واحدهایی به نام پروژه تقسیم می‌شوند که خود این پروژه‌ها در قالب ریز کارها به نام Issues تقسیم می‌شوند، یعنی یک پروژه به نام Software داریم که خود شامل چندین Issue می‌باشد که این Issue ها را می‌توانیم بین افراد گروه تقسیم کنیم که مثلا هر کسی مسئول انجام چه کاری باشد.

خود Issue می‌تواند چند نوع باشد:

  1. Task: که وظیفه است که محول می‌شود و طی یک زمان خاصی باید Done شود.
  2. Sub-Task: که زیر مجموعه‌ی task می‌باشد و خود شامل کارهای ریزتر و بیشتر می‌باشد.
  3. Story: که در پروژه‌های Agile با قالب  Scrumبه عنوان Story card برای افراد تعریف می‌شود.
  4. Epic: که یک Story بزرگ می‌باشد که می‌تواند تقسیم به چند Story ریزتر شود.
  5. Bug: که یک خطا می‌باشد که کارایی برنامه را با اخلال مواجه کرده است.

برای آشنایی بیشتر با موارد 3 و 4 باید موارد مربوط به مدیریت پروژه چابک خوانده شوند.


نصب و راه اندازی

آماده‌سازی محیط نصب جیرا و مشخص کردن معماری مورد نظر:

 برای این کار ابتدا باید مشخص کنیم که می‌خواهیم جیرا و دیتابیس آن را روی یک محیط نصب کنیم و یا هر دو را به صورت Standalone ؟! برای نصب دیتابیس‌هایی همچون اوراکل نیاز به نصب سرور جداگانه هستیم که یک سرور می‌شود برای نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار جیرا و سرور دیگر برای نصب و راه‌اندازی دیتابیس، اما اگر قصد نصب دیتابیس‌هایی نظیر PostgreSQL و یا  MySQL را دارید می‌توانید هر دو را بر روی یک محیط نصب نمایید، البته باز هم نمی‌توان به طور قطع صحبت کرد و باید به نوع نیاز و مقیاس پروژه نگاه کرد.

در اینجا ما به نصب و راه‌اندازی جیرا بر روی CentOS 7.5 به همراه دیتابیس PostgreSQL 9.6 می‌پردازیم.

قدم اول پس از نصب سیستم‌عامل، بروزرسانی سیستم‌عامل است که شامل کرنل و نرم‌افزارها و … می‌باشد که باید از دستور زیر برای انجام اینکار استفاده کرد:

# yum update

نصب و پیکربندی دیتابیس PostgreSQL:

1 – ابتدا با استفاده از دستور زیر شروع به نصب دیتابیس می کنیم:

# yum install postgresql-server postgresql-contriby

پس از نصب دیتابیس، نیاز به یک سری مقدمات قبل از استفاده از دیتابیس داریم که در زیر به آنها اشاره شده است:

2 – ایجاد یک دیتابیس کلاستر جدید با استفاده از دستور زیر:

# postgresql-setup initdb

3 – به‌صورت پیش‌فرض PostgreSQL اجازه‌ی احراز هویت با استفاده از پسورد را نمی‌دهد که برای اینکار نیاز به اعمال تغییرات زیر در فایل مورد نظر را داریم که بتوانیم (Host-BasedAuthentication (HBA را اعمال کنیم:

# vim /var/lib/pgsql/data/pg_hba.conf

خطی که به شکل زیر می‌باشد را پیدا کنید که تقریبا آخر فایل می‌باشد:

ident127.0.0.1/32allallhost
ident::1/128allallhost

سپس عبارت md5 را با عبارت ident همانند زیر جایگزین کنید:

md5127.0.0.1/32allallhost
md5::1/128allallhost

فایل را با استفاده از wq: ذخیره کرده و خارج شوید، حالا PostgreSQL آماده می‌باشد و از HBA پشتیبانی می‌کند.

4 – سرویس دیتابیس را با استفاده از دستور زیر Start می‌کنیم:

# systemctl start postgresql

5 – سپس سرویس را Enable می‌کنیم تا پس از هر بار راه‌اندازی مجدد سیستم عامل به صورت خودکار Start شود، برای اینکار از دستور زیر استفاده می‌کنیم:

# systemctl enable postgresql

6 – حال نوبت به پیکربندی Role و Database رسیده که باید ابتدا به یوزر مربوط به PostgreSQL سوییچ اکانت کنیم تا به محیط دیتابیس دسترسی داشته باشیم، برای انجام اینکار از دستور زیر استفاده می‌کنیم:

# supostgres

نکته: دستور بالا برای زمانی هست که شما با کاربر root وارد سیستم شده باشید، برای کاربر معمولی با مجوز sudo باید از دستور زیر استفاده کنید:

# sudoi –u postgres

7 – حال برای گرفتن کنترل postgresql باید از دستور زیر استفاده کنید:

# psql

نکته: برای خارج شدن از این محیط می‌توانید از دستور \q استفاده کنید.

8 – با استفاده از دستور زیر در محیط خارج از psql اقدام به ساخت کاربر دیتابیس (login role) می‌کنیم:

$ createuser --interactive

با تایپ این دستور از شما چهار سوال پرسیده می‌شود که اولین سوال نام کاربر (Role) را از شما می‌خواهد و دومین سوال می‌پرسد که کاربر باید superuser باشد یا خیر و سومین سوال می‌پرسد که آیا کاربر اجازه‌ی ساخت دیتابیس جدید را داشته باشد یا خیر و سوال آخر از شما می‌پرسد که آیا کاربر شما اجازه دارد Role های دیگری ایجاد کند یا خیر که شما باید با توجه به نیازهای خود پاسخ دهید، که به شکل زیر می‌باشد:

سپس برای کاربر ایجاد شده پسورد انتخاب می‌کنیم که باید برای انجام اینکار از دستور زیر استفاده کنیم:

$ ALTER USER test_user WITH PASSWORD 'P@ssw0rd1234';

9 – سپس دیتابیس را ایجاد می‌کنیم که می‌خواهیم به جیرا معرفی کنیم، برای اینکار پس از ورود به محیط دیتابیس با استفاده از دستور psql، از دستور زیر استفاده می‌کنیم:

$ psql
CREATE DATABASE jiradb WITH ENCODING 'UNICODE' LC_COLLATE 'C' LC_CTYPE 'C' TEMPLATE template0;

در اینجا نام دیتابیس را jiradb انتخاب کردیم.

10 – پس از ساخت دیتابیس و کاربر باید مجوزهای مربوطه را به کاربر موردنظر بر روی دیتابیس مورد نظر اعطا کرد که باید در محیط psql از دستور زیر استفاده کنیم:

GRANT ALL PRIVILEGES ON DATABASE jiradb TO test_user;

در اینجا ما یک دیتابیس به نام jiradb ایجاد کردیم، یک کاربر به نام test_user با پسورد P@SSw0rd1234 تعریف کردیم و مجوزهای لازم را به آن اعطا کردیم، ما می‌بایست این مشخصات را یادداشت کنیم و هنگام نصب جیرا، این دیتابیس را به جیرا معرفی کنیم.

نکته‌ای که وجود دارد این است که بنده دیتابیس و نرم‌افزار جیرا را در یک ماشین نصب کردم. در اینجا کار ما با دیتابیس به پایان می‌رسد و نوبت به نصب نرم‌افزار می‌باشد.


نصب و پیکربندی جیرا

 

1 – ابتدا می‌بایست جیرا را دانلود کنیم، برای دانلود از سایت می‌توانید به این لینک مراجعه کرده و نرم‌افزار را با توجه به پلتفرم و معماری منطبق با سیستم خود دانلود کنید که می‌تواند لینوکس باشد یا ویندوز، 64 بیت باشد یا 32 بیت.

 

در اینجا چون ما قصد استفاده از کرک این نرم‌افزار را داریم و کرکی که در اختیار داریم مربوط به ورژن 7.1.4 می‌باشد، پس باید نسخه‌ی 7.1.4 را دانلود کنیم برای لینوکس، نسخه‌ای که در سایت‌های ایرانی موجود می‌باشد نسخه‌ی ویندوزی می‌باشد، برای این کار از همان لینک بالا All server versions را انتخاب می‌کنیم و در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود نسخه را بر روی 7.1.4 و لینوکس 64 بیت تنظیم می‌کنیم، شایان ذکر است کرک موجود هم برای ورژن ویندوزی و هم برای ورژن لینوکسی قابل استفاده می‌باشد.

سپس نرم‌افزار را دانلود کرده و با استفاده از نرم‌افزاری همچون winscp به لینوکس منتقل می‌کنیم.

نکته: برای نصب نرم‌افزار، مدل توصیه شده‌ی سازندگان برنامه، استفاده از کاربری با مجوز sudo برای نصب برنامه می‌باشد، که من در اینجا از کاربر root استفاده کردم. یعنی شما اگر از کاربری به غیر از کاربر root و با مجوز sudo استفاده می‌کنید، می‌بایست دستورات زیر را با استفاده از sudo اجرا کنید.

2 – پس از انتقال به محیط لینوکس باید مجوز اجرایی را به فایل با استفاده از دستور زیر بدهیم:

3 – سپس فایل اجرایی با پسوند bin را با استفاده از دستور زیر اجرا می‌کنیم:

پس از اجرای فایل باینری سوالاتی از قبیل اینکه محل نصب کجا باشد و به عنوان سرویس نصب شود یا خیر از شما پرسیده خواهد شد که می‌توانید همه به صورت پیش فرض Enter زده و جلو بروید تا مرحله‌ی نصب کامل گردد، پیشنهاد می‌گردد جیرا به عنوان سرویس نصب گردد.

نکته: محل نصب پیش‌فرض نرم‌افزار جیرا opt/Atlassian/jira/ می‌باشد.

پس از نصب نوبت به کرک کردن نرم‌افزار می‌رسد که باید مراحل زیر انجام گردد:

* توصیه می‌شود ابتدا یکبار مقاله را خوانده و سپس شروع به کرک کردن کنید.

1 – متوقف کردن سرویس جیرا با استفاده از دستور زیر (البته در صورت نصب کردن جیرا به عنوان سرویس):

# service jira stop

پس از متوقف کردن سرویس جیرا، با استفاده از دستور زیر اطمینان پیدا کنید که جیرا به طور کامل متوقف شده است:

# ps ax | grep jira

پس از اجرای دستور بالا نباید هیچگونه پراسسی به غیر از دستور grep نمایش داده شود، برای اطمینان می‌توانید قبل از stop کردن سرویس جیرا یک بار همین دستور را اجرا کنید و خروجی را ببینید.

سپس فایل کرک را unzip کنید، فایلی با محتویات زیر مشاهده می‌کنید:

وارد فایل patch شده که دو پوشه مشاهده خواهید کرد، برای آسان‌تر شدن کار وارد هر کدام از پوشه‌ها شده و فایل‌های با پسوند jar را با استفاده از winscp به لینوکس منتقل کنید.


این دو فایل باید به لینوکس منتقل شوند:

دقت داشته باشید که در سایت‌های ایرانی دو فایل کرک برای پلاگین‌ها وجود دارد که شما باید حتما نسخه ی 2.6.20 را دانلود کنید.

به ترتیب دو فایل بالا برای کرک کردن پلاگین‌ها و کرک کردن نرم‌افزار می‌باشند.

فرض کنید در مسیر root/ هستیم و فایل‌های کرک را در اینجا کپی کرده‌ایم، یعنی اگر از دستور ls –l استفاده کنیم با تصویر روبرو مواجه می‌شویم:

# ls –l

پس ما در مسیر جاری فایل‌های کرک هستیم، فایل اولی را که برای کرک کردن نرم‌افزار می‌باشد را به مسیر زیر کپی کنید و در صورت پرسیدن سوال برای overwrite کردن Y را زده تا فایل جدید با فایل قبلی جایگزین شود.

یعنی می‌شود:

سپس نوبت به کپی کردن فایل دومی یعنی فایل مربوط به کرک پلاگین‌ها هستیم که باید فایل دومی را در مسیر زیر کپی کنیم و همانند مرحله‌ی قبل در صورت پرسیدن سوال برای overwrite کردن Y را بزنیم تا فایل جدید با فایل قبلی جابجا شود.

یعنی می‌شود:

دقت داشته باشید که مسیر کپی کردن هر فایل متفاوت می‌باشند.

خب در اینجا کار ما در سمت سیستم‌عامل تمام و نصب و کرک در این قسمت تمام می‌شود و می‌بایست سرویس را با استفاده از دستور زیر مجددا استارت کنیم، دقت داشته باشید که کرک کردن دو مرحله‌ای می‌باشد، یک مرحله کپی کردن فایل‌ها در مسیر نصب که ما انجام دادیم، مرحله‌ی بعدی کرک کردن استفاده از keygen ها می‌باشد که در صفحه‌ی نصب جیرا از ما سریال نصب نرم‌افزار خواسته می‌شود. پس هنوز کرک کردن تمام نشده است.

# service jira start

کار ما در سیستم عامل تمام شده است، می‌توان پنجره‌ی مربوط به سیستم عامل را بست.

پیکربندی جیرا

   1 – مرورگر را باز کرده و IP سیستمی که جیرا را بر روی آن نصب کرده‌ایم را به همراه پورت 8080 وارد می‌کنیم، البته پورت موقع نصب پرسیده می‌شود که می‌توانید از پورت‌های غیر رزرو استفاده کنید، مثلا 8005 .

در مثال پایین IP سیستم‌عاملی که من جیرا را بر روی آن نصب کرده‌ام، 8080 می‌باشد.

 

نکته‌ی بسیار مهم:

اینتر زده و منتظر می‌شویم تا جیرا بالا بیاید، دقت داشته باشید که مراحل پیکربندی جیرا خصوصا قسمتی که دیتابیس را معرفی می‌کنیم (به دلیل کپی کردن ساختار نرم‌افزار در دیتابیس) کمی زمان بر می‌باشد، پس از تلاش مجدد برای رفرش کردن و یا stop و start کردن مجدد سرویس جیرا جدا پرهیز کنید و در همه‌ی مراحل پیکربندی صبور باشید، چرا که ممکن است پیکربندی با مشکل مواجه گردد.

2 – پس از load شدن صفحه، اولین صفحه‌ای که با آن روبرو می‌شوید، صفحه‌ی زیر می‌باشد که باید گزینه‌ی دوم یعنی I’ll set it up myself را انتخاب کنید و سپس next را بزنید:

   3 – حال نوبت به انتخاب نوع دیتابیس می‌شود که گزینه‌ی اول دیتابیس داخلی خود نرم‌افزار می‌باشد و برای ارزیابی و دمو کردن استفاده می‌شود، پس ما باید گزینه‌ی دوم را انتخاب کنیم،یعنی (My Own Database (recommended for production environments، که پس از انتخاب این گزینه منوی زیر باز می‌شود و باید مشخصات دیتابیسی که ساختیم را وارد کنیم، Database type برند دیتابیس است که ما در اینجا PostgreSQL را انتخاب می‌کنیم، Hostname که مربوط به IP دیتابیس می‌باشد که اگر نرم‌افزار جیرا و دیتابیس را در یک ماشین نصب کرده اید، می‌توانید از localhost و یا IP ماشین استفاده کنید، اگر هم دیتابیس بر روی ماشین دیگری نصب شده است IP همان ماشین را بدهید، دقت داشته باشید در طول فرآیند نصب SELinux, Firewalld و IPTables خاموش باشد و یا کانفیگ شوند.

نوبت به Port می‌رسد که پورت پیش فرض PostgreSQL، 5432 می‌باشد. سپس می‌بایست نام دیتابیس که ما jiradb ساخته بودیم را وارد کنیم و برای username  و password  به ترتیب test_user و P@ssw0rd1234 را که قبلا ساختیم وارد می‌کنیم.

و در آخر schema که همان public را استفاده کردیم.

   4 – پس از ورود اطلاعات ابتدا Test Connection را زده تا متوجه شویم تنظیمات دیتابیس صحیح بوده یا خیر، اگر صحیح نبود باید اطلاعات مربوط به دیتابیس و کانکشن و وضعیت پورت و سرویس بررسی شود، اگر صحیح بود بر روی Next  کلیک می‌کنیم.

پس از کلیک بر روی دکمه ی Next تصویری همانند تصویر زیر می‌بینید، همانطور که در مراحل قبل ذکر کرده بودیم، باید صبر کنید تا این مرحله به پایان برسد:

  ضمنا همزمان با نصب می‌توانید لاگ مربوط به آپاچی تامکت را tail کرده تا در صورت بروز هرگونه خطایی متوجه آن بشوید، برای دیدن لاگ به صورت real time در سیستم عامل می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

# tail -f /opt/Atlassian/jira/logs/catalina.out

   5 – حال نوبت به انتخاب نام شرکت و یا … می‌رسد که دلخواه است و همچنین مشخص کردن Base URL برای نرم‌افزار که اگر نخواهید DNS برای آن تعریف کنید، مقدار پیش‌فرض صحیح می‌باشد و Next کنید.

   6 – حال نوبت به مهم‌ترین قسمت برنامه یعنی وارد کردن لایسنس می‌رسد، می‌بایست از پوشه‌ی کرک وارد پوشه‌ی keygen شد که دو فایل در این پوشه به شکل زیر وجود دارند:

فایل اولی یعنی JiraKeygenPlus.jar را اجرا کنید.

( نکته: اجرای این فایل مستلزم نصب بودن جاوا بر روی سیستم شما می‌باشد)

  سپس از صفحه‌ی مربوط به کرک در مرورگر Server ID را کپی کرده و در Keygen کپی کرده و سایر مشخصات در keygen را به صورت دلخواه پر کرده و generate را بزنید تا لایسنس تولید شود، سپس لایسنس را کپی کرده و در مرورگر و در قسمت Your License Key وارد کنید و Next  را بزنید:

اشکال زیر به ترتیب کپی کردن Server ID و  Generate کردن لایسنس و سپس کپی کردن لایسنس در مرورگر می‌باشد:

 

 

   7 – حال نوبت به وارد کردن مشخصات ادمین برنامه می‌باشد، که همان نام کاربری زمان ورود به برنامه می‌باشد و دسترسی کل نرم‌افزار را دارا می‌باشد.

   8 – مرحله‌ی بعد نوبت به کانفیگ کردن Mail server می‌باشد، که من اینجا کانفیگ نمی‌کنم Later را انتخاب کرده و Finish را میزنم و به آینده موکول می‌کنم، منتها این Mail server برای ارسال Notification بر بستر Mail برای کاربران می‌باشد.

   9 – سپس نوبت به انتخاب زبان می‌رسد که من همان پیش‌فرض یعنی (English(US را انتخاب کرده و Continue می‌کنم.


10 – سپس از شما می‌خواهد که یک آواتار انتخاب کنید، که می‌توانید بدون انتخاب کردن تصویر Next را بزنید:

   11 – سپس تور آموزشی جیرا شروع می‌شود که می‌توانید Next کرده و مرحله به مرحله این آموزش مقدماتی را ببینید و یا Skip quick tour کرده که بنده در اینجا گزینه‌ی دوم را انتخاب می‌کنم و این مرحله را رد می‌کنم. اما شما اگر اولین بار است که با جیرا کار می‌کنید، حتما این تور را ببینید.

در این مرحله شما با مراحلی همچون ساخت Task  و پیگیری آن و … آشنا می‌شوید.

   12 – در مرحله ی بعدی از شما می‌خواهد که نام اولین پروژه‌ی خود را انتخاب کنید، که می‌توانید Skip کنید و یا اطلاعات را وارد کرده و Create project کنید که من از Create project استفاده می‌کنم.

   سپس شما به صفحه‌ی مربوط به پروژه منتقل می‌شوید که این مرحله ی پایانی نصب می‌باشد، پس از آن می‌توانید Dashboard را باز کرده تا با صفحه‌ی مربوط به خود آشنا شوید.

نصب و کرک کردن پلاگین ها

برای استفاده از بسیاری از برنامه‌های کاربردی بر روی جیرا نیاز به نصب پلاگین‌ها دارید، مثلا پلاگین مربوط به Gantt chart، اما مد نظر داشته باشید که 98 درصد پلاگین‌ها پولی می‌باشند و باید برای آنها لایسنس تهیه شود، که برای این کار نیاز به کرک کردن آنها داریم، تقریبا شبیه به کرک کردن لایسنس نرم‌افزار است با این تفاوت که باید Keygen مربوط به پلاگین‌ها را اجرا کنیم، که در ادامه خواهید دید:

 1 – ابتدا از چرخ دنده‌ی بالای صفحه add-ons را انتخاب کنید، پس از انتخاب این گزینه یک بار دیگر پسورد یوزر ادمین از شما پرسیده می‌شود که باید وارد کنید تا به تنظیمات وارد شوید:

2 – در این قسمت می‌بایست نام پلاگین موردنظر را سرچ کرده و بر روی Buy now کلیک کرد تا دانلود شود. مثلا من در اینجا عبارت gantt را تایپ کرده تا پلاگین‌های مرتبط با این موضوع برایم به نمایش درآیند، ضمنا نیاز به اتصال به اینترنت بر روی سرور دارید.

  پس از زدن Buy now با شکل روبرو مواجه می‌شوید، صبر کنید تا تمام شود، پس از اتمام Close را بزنید.

   3 – پس از دانلود و نصب اتوماتیک پلاگین توسط برنامه که کمی زمان‌بر است باید Manage را زده تا به قسمت تنظیمات پلاگین (Manage add-ons) موردنظر وارد شوید.

پس از کلیک کردن بر روی Manage وارد صفحه زیر می‌شوید و برای کرک کردن پلاگین باید اقدام نمایید:

  در پوشه‌ی crack وارد پوشه‌ی keygen شوید و keygen مربوط به پلاگین‌ها یعنی JiraKeyhenPlus-Plugin.jar را اجرا کنید:

  سپس همانند مراحل کرک کردن برنامه، مشخصات keygen را پر کنید، در صفحه‌ی manage add-ons مربوط به پلاگین مربوطه، Add-on key را کپی کرده و در keygen و در قسمت Add-on key آن Paste کنید و سپس generate را بزنید و لایسنس تولید شده را کپی کرده و در Manage add-on مربوط به پلاگین و در قسمت License key وارد کنید و update را بزنید تا پلاگین کرک شود.

به ترتیب تصاویر زیر:

 

پس از زدن Update با شکل روبرو مواجه می‌شوید که یعنی پلاگین به درستی کرک شده است:

خب در اینجا موفق به کرک کردن پلاگین مربوطه شدیم، مد نظر داشته باشید روال کرک کردن پلاگین‌ها به همین صورت می‌باشد:

  1. دانلود و نصب اتوماتیک در قسمت Add-ons
  2. کپی کردن Add-on key در keygen
  3. generate کردن لایسنس و کپی کردن لایسنس در تنظیمات پلاگین
  4. زدن دکمه ی Update

بدیهی است که این مراحل را باید برای تک تک پلاگین‌هایی که می‌خواهید نصب کنید انجام دهید.

ضمنا: از آپدیت پلاگین‌ها و برنامه‌ی default برنامه اکیدا خودداری کنید، چرا که لایسنس برنامه‌ها فقط برای این دو ورژن می‌باشد و لایسنس‌ها از بین می‌روند.

اشتراک گذاری:

5 1 امتیاز دادن
امتیاز دهی به محتوا
مشترک شوید
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین دیدگاه با تعداد رای زیاد
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها