راه اندازی شهری هوشمند توسط سه شرکت معتبر در رومانی

5g
آنچه در این مطلب می خوانید

در فوریه 2018 این سه کمپانی از راه اندازی اولین شهر هوشمند چند بِرندی خود خبر دادند، شهری که بر پایه تکنولوژی بی‌سیم 5G بنا شده است. این پروژه به مدت یک ماه و نیم در خانه های متعددی در منطقه Floresti, Cluj رومانی به‌طور آزمایشی راه اندازی شد.

در این طرح برای بهره وری و انعطاف پذیری بیشتر از گجت های 5G شرکت سامسونگ از جمله RAN مجازی، رادیوها، روترهای فضاهای داخلی و بیرونی CPE) 5G)، روترهای بی‌سیم (Meraki Z3) شرکت سیسکو و همچنین گیت وی هایی که بسته های مجازی 5G را بر روی بستر NFV سیسکو تحویل می‌دهند استفاده شد.

در این شهر، افراد قدرت مدیریت وسایل و تجهیزاتی که در زندگی روزمره مورداستفاده قرار می گیرد، امکان ارتباط با مراکز و ادارات و بانکها از طریق بی‌سیم، همچنین ایجاد بازی های ابری را از طریق سنسورهای هوشمند و آنالیز دوربین های امنیتی دارا می‌باشند.این شرکت ها، برای یک کاربر در شرایط زندگی واقعی با استفاده از پهنای باند26 گیگاهرتزی بکار رفته شده در تکنولوژی آنتن های پیشرفته مانندmassive MIMOو beamforming، قادر به رسیدن به پوشش بیش از 1کیلومتر با سرعت 1Gbpsشدند.

اندازه گیری ها در این شرایط همچنین نشان می‌دهد که با تعداد کاربران کمتر، تا 3Gbps نیز قابل دسترس خواهد بود؛ هرچند که ظرفیت سیستم به طورقابل توجهی بالاتر است.

شرکت سیسکو و سامسونگ با همکاری Orange در ماه ژوئیه 2018 در سالنی نزدیک Floresti کنفرانسی برگزار کردند تا نتایج حاصل از این شهر هوشمند 5G و راه حل های سرگرمی خانگی را در برابر رسانه ها و شرکایشان در صنعت به نمایش بگذارند و موفقیت آمیز بودن نسخه آزمایشی این طرح را به صورت عمومی اعلام نمایند. ورود دو شرکت بزرگ سیسکو و سامسونگ به این پروژه به وضوح نشانگر این واقعیت است که اینترنت اشیا (internet of things)، فراگیرترین بحث چند سال آینده خواهد بود و بازار کار زیادی برای کسانی که در این حوزه تخصص داشته باشند ایجاد خواهد نمود.

اشتراک گذاری:

5 1 امتیاز دادن
امتیاز دهی به محتوا
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها